Wednesday 1 June 2011

Well planned is half done

Still focus in the plans....
On Spring 2010 we wanted to get a professional view of the drawings and official photos of the house. We visited the Ikihirsi Log House factory; this was a natural choice, because the factory is located in our home town and we had heard a lot of positive things about Ikihirsi.  


設計工程は順調に進んでいます


私達が初めてイキヒリシ工場を訪問したのは2010年の春です。 この訪問理由はログハウスの専門家よるプランニングとCGによる完成予想図を提案してもらう為でした。 イキヒリシ工場は私達の住む街にあり、地元では評判が高いので当然の選択となりました。 私達の訪問時、設計主任のKauko Rytilahtiが対応し、私達のログハウス構想をヘアリングしてくれました。 その結果、基本設計図が提示されましたが、まだ完璧ではありません。現時点では、その基本設計を元に細部の変更を度重ね現在に至っています。もしも皆さんがログハウスのプランをする場合、プロの設計者によるアドバイスを得ながら進めて行く事をお勧めします。何故ならプロの設計者は要求する要件を合理的に実現してくれるからです。ログハウスという特殊性は、素人である私達のプランそのままでは実現できない場合があるからです。そんな理由でイキヒリシは柔軟に対応してくれるので私達にとってはラッキーな存在と言えます。





With Kauko Rytilahti checking the stairs...




















Mr Kauko Rytilahti made us a Log house model on the basis of our drawings. The basic style of the house has stayed the same but small chances has become during the years 2010 and 2011. 


VILLA MARIA 

When you’re planning your house, it is wise to ask professional to give his opinion about your ideas. Are they possible and rational to fulfil. The proportions and structural requirements weren’t always realistic in our own plans. Luckily, planning with Ikihirsi has been very flexible.

No comments:

Post a Comment