Thursday 1 December 2011

Roof trusses assembly / 小屋組み施工中

Starting to look like a real house.. / 家の形になってきました。

carport assembling / 施工のようす

Velu Moilanen working with a krane again / Velu Moilanenによるミニクレーン作業

Carports roof trusses are at their places  /  カーポートの小屋組は現場施工です。

Little man planning  /  小さな現場監督くん・・・
I really have to tell you about our local hardware store. One of the sellers there told us last May that when our bill arrives home we shouldn’t pay it through bank but come to store and pay it there. That way we could have got some bonus points. Well, we did as adviced about four months. One day when I went to pay our bills other seller (the owner) told me that I won’t get any bonus points if I pay bills. I also heard first time that I should come to pay bills every Monday. So bye bye all the bonus points!
Seller nro. 1 just wondered that we hadn’t got any points? Sometimes it is really nerve-wracking try to work with sellers that aren’t proficient… Time shows if they compensate this to us at all. Surely we’ve had other things in mind too than bonus points. So you who plan building, remember the lesson of this story.

さて、地元のハードウエアーストアーの話をします。 5月、あるストアーの1社に立ち寄った時、以下のようなアドバイスを受けました。請求書が自宅に届いた時に銀行から振込むのでは無く、ストアーに来て支払うようにと言われました。 これはボーナスポイントを獲得する為で、私達はこのアドバイスに4ケ月間従いました。 ところがある日、別な同系列のストアーに支払いの為立ち寄った時に、ポイントカード機にカードを入れようとしたところ「ポイントは付かないので入れる必要が無いですよ」と言われました。え~ぇ??? 実は私が勘違いをしていて、こういうシステムだったようです。「ショップから請求書が来る前に支払の為にショップへ行くとポイントが付く」、という事だったのです。そういえば最初このポイントシステムに入会する時に聞いた覚えがありました。そういえば毎週月曜日に支払いに行っていたなぁ・・・・ あ~ぁ全てのボーナスポイントさん、さようなら・・・・
だけど・・・ショップのレジ係は私達にポイントが無い事を不思議に思わなかったのかしら? まあ、ショップのスタッフにも熟練した人も、そうでない人も居ますから仕方ない話でしょうね。 これはこれから建築なさる方々へのアドバイスをさしあげました。


(In Finland many people own certain K- bonus point card, which one shows when buying something from K-shops. K-shops can be food stores, hardware stores etc. just as long as they belong to K-group. One gets points according to things one buys. With bonus points one can get discount later.)

フィンランドでは多くの人が Kショップのボーナスポイントカードを持っています。Kショップで購入する際に提示するシステムです。Kショップは食品からハードウエアーまで扱っていますが1回の購入で1ポイント。ボーナスポイントも獲得することができます。

No comments:

Post a Comment